چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ |۱۴ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 18, 2024
رشد ثبت نام حوزه علمیه

حوزه/ حجت الاسلام رستمیانی گفت: علی رغم تلاش دشمن در جنگ ترکیبی، امسال شاهد رشد ۳۶ درصدی حضور برادران در مدارس علمیه خراسان جنوبی نسبت به سال گذشته هستیم

به گزارش خبرگزاری حوزه از خراسان جنوبی، حجت الاسلام علی رستمیانی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: حوزه های علمیه نقش های متعددی دارند.

مدیر حوزه های علمیه خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه وظیفه اصلی روحانیت، امر تبلیغ دین است، گفت: برخی از حوزه های علمیه در زمینه تبلیغ فعالیت می کنند و در مباحث مرتبط با مناسبت های ملی و مذهبی شاهد حضور این طلاب هستیم.

وی افزود: دشمنان بدانند که برخلاف تبلیغات آنان امروز شاهد رشد چشمگیر جوانان در حوزه های علمیه هستیم و جوانان امروز آگاه تر شده اند و به اهمیت جهاد تبیین پی برده اند.

حجت الاسلام رستمیانی بیان کرد: امسال نسبت به سال ۱۴٠۲ شاهد رشد ۳۶ درصدی ورود برادران به حوزه های علمیه استان هستیم و این نشان می دهد که هر چه دشمنان نظام خواسته اند به لطف خدا معکوس شد و شاهد یک روند صعودی از حضور جوانان در حوزه های علمیه استان هستیم.

مدیر حوزه های علمیه خراسان جنوبی ادامه داد: دشمنان تصور می کردند که با توهین به روحانیت می توانند این نور را کمرنگ کند اما نقشه های آنان با شکست مواجه شده است.

وی با بیان اینکه از لحاظ ضریب حضور طلاب، خراسان جنوبی جزو سه استان برتر است، افزود: در استان ۱۹ مدرسه علمیه برادران داریم که ۱۷ مدرسه در زمینه آموزشی و ۲ مورد در حوزه تبلیغی فعالیت دارند و ۹ مدرسه علمیه خواهران در استان داریم.

حجت الاسلام رستمیانی ادامه داد: در حوزه های علمیه خراسان جنوبی یک هزار و ۸٠٠ نفر در حال حاضر مشغول به تحصیل هستند و قریب به ۶ هزار روحانی و طلبه در استان داریم.

مدیر حوزه های علمیه خراسان جنوبی در ادامه گفت: در مدارس علمیه استان بیش از ۳۷٠ استاد پاره وقت و ۵۵ استاد تمام وقت فعالیت دارند.

وی به سال تحصیلی جدید اشاره کرد و افزود: در استان در چهار رشته تخصصی طلبه داریم و امسال برای اولین بار در رشته خطابه طلاب خواهر جذب شده اند.

حجت الاسلام رستمیانی در ادامه عنوان کرد: امسال حدود ۴٠٠ نفر ورودی جدید در بخش برادران و ۳۲٠ نفر در بخش خواهران به مدارس علمیه استان داریم.

مدیر حوزه های علمیه خراسان جنوبی در ادامه تاکید داشت: حدود ۵٠ درصد و نیمی از ظرفیت استان از لحاظ مساجد و روستاها با کمبود روحانی مواجه هستند اما با نگاه جامعه امام و مسجد محور می توان این مسائل را حل کرد.

وی در پایان گفت: بعد از ۱۶ سال در زمینه امر تبلیغ استان به مدیریت واحد رسید و امیدواریم نتایج خوبی برای استان در پی داشته باشد و افزایش تعداد مدارس تبلیغی را در دستور کار داریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha